Industrial Designer
TETSUO FUKUDA

Copic 30th Anniversary Logo

Copic 30th Anniversary Illustration Tetsuo Fukuda

私が営業マンになりたいくらい、他の画材にはない良いものだと思います。
今でも使われ続けているということは、何よりもコピックそのものの豊富な色数や透明性とともに速筆性に優れた機能が評価されているということですから。ぜひ良いかたちでのご発展を祈念しております。

福田哲夫(ふくだ てつお)
インダストリアルデザイナー。東京都出身。
日産自動車のデザイナーを経てその後独立し、指輪から新幹線まで幅広いデザインプロジェクトに携わる。 特に「N700系のぞみ」をはじめ多くの新幹線や特急車両、寝台車など鉄道車両のデザインや開発プロジェクトを評価され受賞多数。 現在は産業技術大学院大学名誉教授、京都精華大学客員教授。
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Copic is a fine, unique artist's material - If I'm a salesperson I could convey its every single good point. It's not surprising Copic continues to be popular over many years because its functions (a variety of colors, clarity of ink and fast response) deserve a high valuation and have been loved by many people. I wish Copic will have many more successful years.

Tetsuo Fukuda
Mr. Tetsuo Fukuda Industrial Designer Born in Tokyo, Japan
Mr. Fukuda started his career as an automotive designer at Nissan Motor Co., Ltd. Then he left the company to go independent and has been engaged in a wide range of design projects from accessories to Shinkansen bullet train for many years. Mr. Fukuda became highly regarded for various railway developments, and has received numerous awards for designing the railway vehicles such as Shinkansen (including N700 Series "Nozomi"), other limited trains or sleepers. He is now a professor emeritus of Advanced Institute of Industrial Technology in Tokyo and serve as a visiting professor at Kyoto Seika University.
Interview Page

我几乎想当COPIC的营业员,我觉得COPIC是非常特独的画材。到现在还被消费者爱用的COPIC,是因为它有丰富的颜色系统,透明性,和速用笔性的机能被认可。我祈望今后有更好的发展。

福田哲夫
产业设计師。生於东京都。
他从日産汽车设计师离职后,开始各方的设计,譬如说戒指,到新干线等,范囲非常广大。
特别是从设计 “N700系”新干线起,设计了很多的新干线和特快车輌、跟寝车等等的鉄路车輌,也得奖很多设计奨和开発企划奨。现在当産业技术大学院大学名誉教授和京都精华大学客座教授。
Interview Page

我幾乎想當COPIC的營業員,我覺得COPIC是非常特獨的畫材。到現在還被消費者愛用的COPIC,是因為它有豐富的顏色系統,透明性,和速用筆性的機能被認可。我祈望今後有更好的發展。

福田哲夫
產業設計師。生於東京都。
他從日産汽車設計師離職後,開始各方的設計,譬如說戒指,到新幹線等,範囲非常廣大。
特別是從設計 “N700系”新幹線起,設計了很多的新幹線和特快車輌、跟寝車等等的鉄路車輌,也得獎很多設計奨和開発企劃奨。現在當産業技術大學院大學名誉教授和京都精華大学客座教授。
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